4 tydliga eventtrender under 2023

Halvvägs in i 2023 har året överträffat alla förväntningar, både upplevelse- och resultatmässigt. När Ulla blickar tillbaka på månaderna som gått hittills, kan hon urskilja ett antal tydliga trender inom företagsevent och varumärkesupplevelser.

2023-06-27

Vilket halvår vi haft! När jag kikar tillbaka på vad vi faktiskt gjort kan jag konstatera fyra ganska tydliga ”trender” för året:

🌟 Jubileum 
Kanske en ”ursäkt” att få fira men även ett sätt att signalera stabilitet, pålitlighet och skapa stolthet hos medarbetare och kunder. Jubileum trendar stort och verkar hålla i sig.

🌟 Mastodontevent – The more the merrier! 
Allt fler företag unnar sig det ”lilla” extra. Ska man ändå satsa, kan man lika gärna slå på stort och mötas som det inte finns någon morgondag. Särskilt i tider då världen runtomkring skakar.

🌟 Budskap is everything
De här halvåret har vi skapat djupare relationer med fler och fler kunder. Kanske har vi blivit bättre på att förklara hur viktigt det är att jobba med ett starkt innehåll. Ett budskap levererat på ett målgruppsanpassat sätt gör dessutom ett event än mer lönsamt. För många företag har detta blivit lika viktigt som att jobba med hållbarhet.

🌟 Allt är möjligt
Variationen på det vi producerat har sällan varit större! Vi har kastats mellan allt från resor till udda destinationer och pizzaskolor till stjärnspäckade fester, TV-produktion och EU-topp besök. Klyschan ”bara fantasin sätter gränser” stämmer faktiskt, och vi kan stolt säga att vi har mycket av den varan på Contrast…😉 Vi älskar att bli utmanade att skapa nya kreativa lösningar!

Halvvägs in i 2023 har året överträffat alla förväntningar, både upplevelse- och resultatmässigt.

När vi ses igen i augusti har vi en härlig nyhet att berätta… 😎

Ta hand om varandra i sommar!

Kram,
Ulla