Varumärke, företagskultur och budskap - Om att skapa den rätta känslan

En kund sa för ett tag sen: "Ni har hjälpt oss att föra in känslan av vårt företag i presentationerna på scenen..”. Känslor är det vi arbetar med.

2023-06-07

En kund sa för ett tag sen: “Ni har hjälpt oss att föra in känslan av vårt företag i presentationerna på scenen och fått dem att fungera på en djupare känslomässig nivå än bara fakta och siffror”.

Känslor? Vad har det med presentationer, prestation och resultat att göra?

Allt förstås! 

När vi skapar och producerar ett event börjar vi alltid med deltagarens upplevelse. Vad vill vi att deltagaren ska tänka, tycka, känna och inte minst göra efter presentationen eller eventet?

Vi djupdyker i företagets varumärke och företagskultur, de budskap man vill förmedla och målen för mötet.

Och när vi har koll på de mjuka värdena – och inte innan dess – börjar vi skapa konceptet för eventet.

Kundens feedback gjorde oss stolta. Det satte fingret på vad vårt jobb faktiskt går ut på: Att förmedla det som inte går att säga utan måste kännas och upplevas (som varumärkets kärnvärden och företagskulturen).

Det samma gäller när vi skapar engagemang för ämnen som är viktiga för företaget.  

När hjärtat är med, når alla typer av budskap fram.

💛