Staples effektiva 24h konferens

Staples är Sveriges (och världens) största leverantör av kontorsmaterial. Trots sin storlek värdesätter företaget entreprenörsanda och den höga energi och positiva tänkande som finns i snabbväxande företag. Contrast fick förtroendet att arrangera deras årliga konferens och leverantörsmässa, med fokus på 'relationsskapande' och 'vänskaplig stämning'. Staples hade nyligen förvärvat ett nytt bolag och bildat systerföretaget 'Staples Connect'. Därför skulle ny personal också introduceras i Staples-andan och lära känna sina nya kollegor. Totalt hade Staples 24 timmar för eventet.

Tylösand, Sverige Event, Kick-off, Konferens

Vi abonnerade Hotel Tylösand exklusivt för Staples 300 anställda. För att maximera målsättningen, välkomnades deltagarna med en avslappnad after-work vid poolen; med plockmat, badrockar och liveband. Vi fortsatte sedan kvällen med middagsshow och musik. Genom att inleda eventet med de festliga och mer avslappnade aktiviteterna, kunde vi sätta fokus på målsättningen att skapa och stärka relationer mellan nya och gamla medarbetare.

"Det bästa konferensupplägget någonsin! Så engagerande!"

För att inte tappa momentum dag två, skapade vi en engagerande och underhållande konferens som kunde hålla igång och utveckla de nya relationerna. Det klassiska talarpodiet byttes ut mot en tv-studio-soffa där VDn blev moderator/programledare som bjöd upp personer på scenen för intervjuer/samtal.