Thule Group Top Management Conference i Granada

Thule Group har en organisation som sträcker sig över 140 länder. En gång om året vill företaget samla samtliga ledningspersoner. Contrast fick i uppdrag att organisera mötet på lämplig geografisk plats.

Den bästa konferensen hittills!"

Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt att lätt, säkert och snyggt ta med sig det man behöver och bryr sig om när man lever ett aktivt liv. Med en organisation som sträcker sig över 140 länder är det viktigt för företaget att samla alla ledningspersoner på en geografisk plats en gång om året.

UTMANING. Syftet med Thule Groups årliga möten är framför allt att blicka framåt, men också att ge alla deltagare en och samma bild av var företaget kom ifrån året före och fokus för de kommande åren. Dessutom värdesätter Thule alla ”in-between-moments”, dvs spontana tillfällen att få mingla och stärka personliga relationer.

Under mottot ”Active Life, Simplified” är företaget världsledande på takräcken, takboxar, hållare för cykel-, vatten- och vintersport. Sedan ett par år har begreppet Active Life breddats och fått en tydligare urban prägel. Att cykla med sitt barn på utflykt, att promenera med barnvagn och en kopp kaffe i en storstad eller att packa sin nya resväska för en weekendresa med sin respektive – allt är uttryck för Thules sätt att definiera ett aktivt liv.

LÖSNING. För att stimulera känslan av ett bredare aktivt liv, och för att relatera till Thules produktportfölj, kläckte vi i år idén att lägga den årliga konferensen i Granada, Spanien.

Staden Granada med omgivningar kan erbjuda både stadsliv och naturliv med både skidåkning i Sierra Nevada och MTB-cykling i bergen. Det imponerande moriska palatset och världsarvet Alhambra ligger bara en kort promenad från stadskärnan och blev en stor kulturell upplevelse för de deltagare som föredrog ett aktivt kulturellt liv. Granada kunde dessutom möta ledningens höga kvalitetskrav på själva konferensdelen.

Thule är t ex oerhört noggranna med att mötesrummet tillåter dem att fullt ut genomföra professionella och effektiva presentationer och diskussioner. Själva hotellet ska alltid hålla en exemplarisk hög nivå utan att vara högtravande lyxigt. Det ska istället vara bekvämt, trivsamt, autentiskt för platsen och landet, och bidra till en bra helhetsupplevelse.