Innehållsstrateg

I ordet event gömmer sig många betydelser. Stora upplevelser, lönsamma sammanhang, inspirerande möten och stärkta relationer. För oss är arbetet med event ett livslångt passionerat förhållande.

Alla event har alltid ett klart syfte och ett mål. Det kan vara att bygga varumärken, utveckla eller förstärka relationen eller sprida information på ett nydanade sätt. Det är här du kommer in. I takt med att våra event utvecklas ökar behovet av en strateg som kan ta fram innehållsvisioner och styra arbetet. Vi söker en person som både kompletterar och utmanar oss. Och framför allt en person som lyfter våra kunder.

Vi jobbar i team och tillsammans med kund blir din uppgift att:

  • hjälpa våra kunder att ta fram en hållbar innehållsstrategi
  • definiera målgrupper/intressenter och analyser kring dem
  • ställa upp mätpunkter (KPIer), på vad och varför
  • se till att kundens varumärke är i goda händer och att tonaliteten i eventen är rätt
  • ta fram budskap och fokusområden som ska användas i relation till målgrupperna
  • genom live-möten förstärka kundens budskap

Du är drivande i erbjudandet mot kund och du kommer att ingå i ett team som ansvarar för hela leveransen mot kund. Du kommer få mycket frihet under ansvar i nära samarbete med kollegor och kund. Som person är du en märklig hybrid av visionär och ödmjuk lagspelare. Vi vet, du är något extra. Passion och engagemang är troligen ord du gillar.

Kanske kommer du från eventbranschen, men du kan också vara journalist eller jobba på en kommunikationsbyrå. Du har definitivt många års erfarenhet. Det viktigaste är att du har tillräcklig strategisk höjd för att lyfta kundens, och därmed vår, affär.

Du kommer få jobba med starka varumärken som Visma, Preem, IKEA, Södra och L’oréal. Fler exempel på kunder och case kan du läsa om på contrast.se. Alla varumärken har en inneboende kraft. Välkommen till ett team som är experter på att hitta, tolka och förmedla den kraften i form av livfulla och engagerande events, möten, konferenser eller resor.

Många av våra kunder finns i Stockholm, därför ser vi gärna att du kan ha din bas där, men din kompetens är viktigare än din adress.

Urval sker löpande så sök nu!

Sök tjänsten här.